Dagje Essaouira

30 november 2016 - Essaouira, Marokko

Vandaag een vrijwillige excursie naar Essaouira, aan de kust van Marokko. Een reis van weer zo'n 200 km. Halverwege de reis, die deze keer door woestijnlandschap loopt, stoppen we bij de coöperatie van Arganolie. Een olie die gewonnen wordt uit een soort vrucht die op een olijf lijkt maar boordevol vitamine E zit. De antioxidant die ons belooft de rimpeltjes te laten verdwijnen [ of is het voorkomen? ] We kijken ons ogen uit als wellness de weg Argan bomen zien waar geiten in staan. Marrokkaanse kerstbomen? Nee de geiten eten de vruchten, poepen ze uit en zodoende scheelt dit veel werk om de pit er uit te halen. Het hele verdere verhaal zal ik maar niet uit gaan leggen. Het is een arbeidsintensief proces en daarom ook was de prijs van een flesje of potje niet veel anders dan in ons land. Jammer! Na dit bezoek eten we in het vissersdorp Essaouira welke een leuke wit met blauwe Portugeese  uitstraling heeft. De mannen genieten van veel verse overheerlijke vis. De dames genieten iets later van de leuke winkeltjes. Voldaan komen we in het hotel terug waar we nog een nacht blijven want de week van rondreizen zit er op. Morgen naar het resort voor een weekje RUST. Mochten we nog iets spannends gaan doen of tegenkomen zullen wij hier verslag van doen.

1. Tineke:
    1 december 2016
    Goedemorgen hoeveel liter Argan hebben de dames gekocht;-)
    Vandaag dus naar het resort en lekker uitrusten van alle indrukken die jullie hebben opgedaan de afgelopen week....nou verdiend hoor na alle dagen 6 uur opstaan in je vakantie!
    Veel plezier, genieten maar samen Liefs