Van Casablanca naar Marrakech

28 november 2016 - Marrakech, Marokko

Een blik op mijn mobiel vertelt me 05.08 de lokale haan kraait of zijn leven ervan afhangt en gezien we hier in Marokko zijn kan dat best zo zijn. Dat beest weet het, voor je t weet ben je een stoofpotje. Er zit nauwelijks een ademhaling tussen de kraaien door. Zoals elke morgen is buurman Toon de eerste die klaar is, heerlijk geslapen en geen haan gehoord. Half negen start de bus en rijden we naar de Hassan 2 moskee een enorm bouwwerk waarop de bevolking trots is en wij onder de indruk. 700.000.000 heeft het gekost [ was begroot op ca. 200.000 000] Vandaar ook dat wij er tegen betalingen in mogen. Casablanca is kust, met zee en de economische groei onder het bewind van de zeer populaire Mohammed 6e en uiteraard de gunstige ligging is duidelijk zichtbaar. Een groot contrast met de bevolking in en om het Atlas gebergte. 250 km terug naar Marrakech, we bezoeken nog een mooie kerk, drinken een pittige koffie op een leuk terrasje en lopen door een gezellig binnenstadje. De mensen uit de groep worden ook eigen aan elkaar en kruipen steeds meer bij elkaar. Ook het gemeentehuis  mogen we komen bezichtigen, de gids heeft veel contacten en opent voor ons veel deuren. In Marrakech worden we bij alweer een ander hotel uitgezet. Hier ditmaal geen wortelen en vis [ want ma je hebt gelijk hoor, niks voor mij] een heerlijke maaltijd. Voor elk wat wils. Hier blijven we drie dagen, dat gaan we wel volhouden. Morgen belooft een leuke dag te worden. Wordt vervolgt.

1. Tineke:
    29 november 2016
    Klinkt geweldig allemaal en veel kerkelijk genoegen⛪!
    Waar ik nou ook benieuwd naar ben....stond er kip/haan op het menu of toch niet
    Goede nacht allemaal en morgen gezond weer op!
  2. Henk en Ria:
    29 november 2016
    Prachtig hoor ... en dus net als overal op de wereld op het platteland leven mensen toch anders dan aan de kust ...
    Geniet nog een paar dagen in Marrakech en dan heerlijk nog een weekje rust.
  3. Henk Meijvogel:
    29 november 2016
    Superleuk, en als ik het goed begrijp, is het morgen uitslapen. Als die haan tenminste in het menu is verwerkt. Veel plezier.