Marrakech

29 november 2016 - Marrakech, Marokko

Vandaag weer vroeg opstaan, want we hadden veel te doen vandaag. Om 6:00 uur ging de wekker. Na een heerlijk ontbijt vertrokken we om 8:00 uur naar Le Jardin Majorelle een binnentuin in de stad. Een tuin waar de stilte heerste en heel veel verschillende cactussen te zien waren. Na een half uur daar rond te hebben gelopen gingen we toer in koetsjes doen. Dit was heel erg leuk met het mooie weer wat we hebben. Daarna kregen we nog sightseeing Tour door de stad waar rijk en arm heel dicht bij elkaar leven. Iets wat niet te begrijpen is als je dit niet met eigen ogen kan zien. Daarna zijn we naar Jewel gegaan waar we uitleg kregen over diamanten en sieraden. Na de uitleg werden we naar de winkel gebracht waar veel mensen gereed stonden om iets aan je te verkopen. Het was mooi maar onbetaalbaar. Aan het eind van de morgen zijn we ook nog naar een Leder factory gegaan. We kregen uitleg en een mode show van leren jassen voor mannen en vrouwen. Ook hier konden we weer naar hartelust shoppen voor een leren jas te scoren. Er waren hele mooie jassen maar de geloofwaardigheid van de mensen was gauw over. Binnen 1 minuut was een leren jas van 2300 euro 500 euro. En dan zijn we echte Hollanders, we voelen ons bedrogen In de oude binnenstad gingen we lunchen wat heerlijk was.  Aan de buitenkant zou je eraan voorbij lopen maar binnen was het heel mooi en erg lekker. Na de lunch hebben door de oude binnenstad gelopen naar het Demaa El Fna plein. Ook hier moet je niet laten lijden door alle armoe die je ziet. Triest om dit te zien als je weet hoe we hetzelf thuis hebben. Op het  Demaa El Fna plein, het plein van Marrakech aangekomen hebben met z'n vieren anderhalf uur rond gelopen. Dit was indrukwekkend en shock kerend hoe ze met de dieren omgingen. De apen werden geslagen en de slangen waren meer dood dan levend. Wat wel heel mooi was om te zien dat tegen de avond een groot deel van het plein werd omgetoverd in restaurantjes. Na een heel mooie, indrukwekkende dag zijn we op onze hotelkamer een heerlijk aan het drinken. Het hotel is alcohol vrij dus hebben we eerst inkopen moeten doen in een slijterij die moeilijk zijn te vinden maar onze reisleider ze wel weet te vinden.

1. Henk en Ria:
    29 november 2016